Latvijas Korporatīvās sociālās atbildības platforma (KSA Latvija, www.ksalatvija.lv) aicina 4.jūlijā no plkst. 14:15 – 15:45 uz skatuves “APGAISMO”, pirmā sarunu festivālā “LAMPA” ietvaros Cēsu pils parka teritorijā, pievienoties diskusijai “Reklāmu sarunas – kurš ir atbildīgs par atbildīgu vai bezatbildīgu reklāmu?”
KSA Latvija ir organizācija, kas apvieno lielākās nevalstiskās organizācijas, uzņēmumus un akadēmiskās vides pārstāvjus, kuri vēlas aktualizēt korporatīvās sociālās atbildības vērtības sabiedrībā. Esam kļuvuši par sadarbības partnerim pirmajam sarunu festivālam Latvijā LAMPA, kuru organizē fonds DOTS. Sarunās ar festivāla dalībniekiem vēlamies aktualizēt reklāmas ietekmi uz sabiedrību. Diskusiju vadīs SIA Evolve vadītāja Dace Kavasa (https://lv.linkedin.com/in/dacekavasa), kurai ir ārkārtīgi plaša pieredze dažādības vadības, ilgtspējas un cilvēktiesību jautājumos, strādājot vairāk kā ar 20 valstīm šajās jomās. SIA Evelove ir KSA Latvija biedrs.
Reklāma ietekmē sabiedrību, veido mūsu priekšstatus par procesiem un lietām, pieradina pie patērēšanas, palīdz orientēties piedāvājuma klāstā, vai kā sociālā reklāma ietekmē mūsu viedokli dažādu sociālo problēmu risināšanā. „Reklāmu sarunas” mērķis ir pievērst uzmanību publiskajai telpai un tajā atspoguļotajiem stereotipiem, bezatbildībai un atbildībai, kā arī rosināt mūs visus – reklāmas devējus, veidotājus, patērētājus un mediju pārstāvjus aizdomāties par rīcības īstermiņa un ilgtermiņa ietekmi uz katra indivīda un sabiedrības attīstību.
Gatavojoties šai sarunai esam divus mēnešus īpašu uzmanību pievērsuši reklāmai pilsētvidē, analizējot ne tikai reklāmas saturu, bet arī uzvedības normas, paralēlās ziņas, ko nododam ar satura kontekstu un vizuālajiem risinājumiem. Īpaši izcelsim piemērus, kas varētu būt ne tik atbildīgi, piemēram, dažādu stereotipu atspoguļojums no cilvēktiesību, dažādības vadības, atbildīgas rīcības u.c. aspektiem.
Agnese Alksne, KSA Latvijas valdes priekšsēdētāja: “Ceram uz spraigu diskusiju par to, kur tad ir robežas starp provokāciju, diskrimināciju, vai vienkāršu ietekmēšanu nedomājot par sekām, un kam būtu jāuzņemas atbildība – reklāmas devējam, kas vēlas savu preci reklamēt, veidotājam – kas pilda klienta pasūtījumu, vai arī pašam patērētājam? “
Uz jautājumu: “Kurš ir atbildīgs par atbildīgu vai bezatbildīgu reklāmu?” esam aicinājuši atbildēt pārstāvjus no uzņēmumiem, kas reklāmu vēlas reklamēties, kas veido reklāmu un kas to arī patērē. Runās Mārtiņš Kossovičs jeb Cilvēks, kas atbildīgas par provokatīvo pozicionējumu saloniem Outlet Optika, ManasLēcas.lv un citos saistītajos optikas uzņēmumu zīmolos. No stratēģiskās komunikācijas viedokļa Hauska & Partner vadītāja Lita Grafa, no reklāmas veidotāju viedokļa Latvijas Reklāmas asociācijas pārstāve, Vizeum Latvia stratēģiskā direktore Linda Saulīte un SIA Initiative Latvia valdes loceklis Rihards Frīdenbergs, no uzņēmumu viedokļa par atbildību un pieredzi reklāmas veidošanā par sociālās uzvedības normu izmaiņām runās Antra Birzule, VAS “Latvijas Dzelzceļš”.
Festivāla laikā interesenti ir ne tikai aicināti piedalīties šajā diskusijā, bet arī iepazīties ar citu nevalstisko organizāciju informāciju un piedalīties aktīvi citās festivāla sarunās kopā ar ģimeni vai draugiem 3. un 4.jūlijā. Vairāk par festivālu: http://www.festivalslampa.lv/. Festivāla oficiālais temtūris ir #festivalsLAMPA
Facebook: https://www.facebook.com/FestivalsLampa
Facebook event: https://www.facebook.com/events/657714977706961/
Draugiem.lv: http://www.draugiem.lv/festivalslampa.lv
Twitter: https://twitter.com/festivalsLampa
Instagram: https://instagram.com/festivalslampa.lv